Kelebihan minum air mineral mengikut masa

           Perhh...letihnya hari ni...Pagi ada kelas macam biasa dan petang pula main boling...Yang tak bestnya, kali ni bola boling asyik masuk longkang je...nak kata tak ada skill, minggu lepas aku main asyik strike je( bangga sekejap =D )...mungkin masalah lantai (tak nak mengaku kelemahan diri pula =P )....haha...Daripada aku asyik merepek entah apa-apa lagi baik aku teruskan tujuan aku...
          Tadi aku dengar cikgu aku cerita kalau nak minum air mesti ada masanya... Contohnya kalau time makan, ada sesetengah orang yang makan sambil minum air...Cara sebegitu memang tidak elok pada kesihatan diri. Selain itu, aku cuma nasihatkan pada guys kalau tengah makan jangan minum air melainkan kalau guys TERCEKIK boleh la minum air..nanti tak pasal-pasal aku pula yang masuk mahkamah sebab bagi petua macam ni. Yang guys pula masuk hospital sebab TERCEKIK tulang ikan...
           Di samping itu, apa yang aku dengar daripada cikgu aku lagi, dari segi perubatan islam selepas makan guys disyorkan berjalan 40 langkah barulah minum air... guys nak tahu tak, pekara sebegini kalau tidak diikuti akan meninggallkan kesan iaitu perut guys akan BUNCIT atau BOROI....hihi >_<
          Hanya itu sahaja maklumat yang aku nak berkongsi...aku harap minggu depan skill untuk main boling dapat kembali....hihi...

Comments

Popular Posts