Assalamualaikum dan salam blog untuk yayang semua..>__^v

PHD : Perasaan Hasrat Dengki

PHD ni selalunya dianggap sebagai seseorang yang belajar mencapai ke tahap menara gading. Tetapi bukan PHD itu yang aku nak bagi tahu. PHD atau dikenali bahasa saintifik yang tak tercalon dalam kamus Dewan Edisi ke 4 ialah perasaan hasrat dengki.
Phd ni boleh wujud pada sesiapa sahaja. Perasaan ni mampu membuatkan seseorang itu bertindak di luar kawalan. Itu sebab ada wujudnya santau la..susuk la..dan entah la??
Yang amat menyakitkan, kadangkala orang PHD yang tahap teruk dengan kita bukannya sapa pun, kawan kita juga. Depan kita punya la baik.. bila belakang kita pula…mak oii.. Kutuk, hina dan sebagainya.
Untuk guys yang bersikap sedemikian, ubah-ubah kan la sikap tu…Tambah dosa guys je.. kalau nak bersaing perlu la secara sihat.. Baru dunia kita aman dan makmur.. Betul tak guys..
       
Post a Comment