Assalamualaikum dan salam blog untuk yayang semua..>__^v

Yang Mana satu ye...CINTA ❤ ♡ atau DUIT ?

Assalamualaikum dan salam blog untuk anda semua...◕‿◕

Tajuk ni fasya ambil daripada wanita hari ini semalam.... Pada mulanya fasya rasa biasa je bila dengar tajuk ni.. tapi lama2 ia menghantui pemikiran fasya untuk terus dan terus memikirkannya... Ramai orang yang berpendapat untuk memilih cinta.... Apa lagi fasya pun berimaginasi tentang tajuk ni....

Kalau pilih CINTA daripada DUIT...

Mak Minah : Ali, Kau kerja apa?
Ali               : Mak...Eh makcik...Saya sebenarnya tak kerja apa pun...
Mak Minah : Tanam Anggur la ni...
Ali               : Macam tu la makcik...(dengan penuh bangga)
Mak Minah  : Hang tak da DUIT macam mana hang nak jaga anak makcik? (alamak terkeluar bahasa kedah)
Ali               : No problem makcik.. tu semua tak penting...CINTA lagi penting..
Mak Minah  : Kepala hotak kau,DUIT tak penting... Habis tu kau nak bagi anak aku makan apa? Sehari pun anak aku makan sebanyak satu periuk nasi... Tak campur lagi lauk pauk...
Ali               : Ala makcik, ulat dalam batu pun boleh makan...
Mak Minah  : Kau ingat anak aku ni spesis ulat..
Ali               : Ye ke mak cik.. Anak makcik ulat jenis apa?
Mak minah  : !@#$%^&*

Macam tu la drama yang bermain dalam pemikiran fasya kalau nak pilih CINTA daripada DUIT... DUIT sangat penting pada masa kini...Tambahanpula, teknologi semakin bercambahkan.... Jap2 handset blackberry la, touch screen la, touch n go la... Teknologi pun dah macam pakai baju....Jap2 buang, jap2 pakai... Itu pun duit tak penting juga ke (alamak ter Emo la pulak)....

Tapi kan kalau pilih duit, tak semestinya duit tu boleh bawa bahagia kan.... Tengok la drama2 melayu... Asal kaya sikit, bini buat tak layan terus kahwin lagi... Minta simpang... Kadang2 ada yang gunakan duit untuk beli wanita....Eh2....

Bagi fasya kita perlu seimbang kan kedua2nya..Pilih bakal hidup kita yang sederhana pun tak apa.... Biar hidup susah senang bersama... Macam lagu black mentor tu " Ketawa Bersama, Menangis pun bersama...ku bersumpah  ♪ ♩ ♪ ♩......" itu saja, bye..Assalamualaikum..
Post a Comment