Coretan 2014 Sumandak Fasya Sani ^__^


Assalamualaikum dan salam blog untuk anda semua....^__<v

Lama betul saya tak post...Asyik sibuk je...Tak sangka dah masuk 2015...Umur pun semakin meningkat...adoidoi!!... Kebiasaannya setiap tahun saya akan buat kesimpulan diary di malam tahun baru tapi time tu saya ada hal... Jadi tak dapat kotakan janji >__<... It's okay, hari ni masih dapat buat lagi kan..

Kalau diingatkan awal bulan januari 2014 yg lalu, teringat pula kenangan pahit saya iaitu kematian bapa saudara. Saya pernah post dahulu tentangnya...hurmm, ajal dan ptemuan ditangan tuhan..haaa...

Selama 9 bulan saya dirumah selepas tamatnya STPM, hanya anda semua menjadi peneman saya di samping dapat pendpatan daripada blogging, jadi novel blogger dan mistik blogger... Alhamduillah...Serius, bosan betul duduk di rumah sahaja.. Tahu bina badan je..ehehe..Yang mak pula asyik nak mengusik, katanya nak tunggu orang masuk meminang...oh, no!! i don't want...haha

Tahun 2014 juga mencoretkan kenangan manis buat saya.. Mahunya tidak, saya dapat beri hadiah hari ibu yang memang mak saya inginkan selama ini..Saya hadiahkan Anugerah Pelajar Cermelang STPM pada mak saya pada betul2 hari ibu dengan membawa mak saya naik ke pentas dan beri peluang untuk mak saya yang ambil sendiri hadiah itu.. Alhamduillah... huhu rasa macam nak nangis pula...T___T

Kalau tak silap pada 12/8/2014, result kemasukan U diumumkan... Pada mulanya, saya rasakan seolah2 tak akan mendapat mana - mana tawaran disebabkan pengumuman di berita yang mengatakan hanya ratusan pelajar STPM shaja yang layak.. adoi!!!.. Saya cakap pada mak, dan mak hanya memberi kata2 semangat...
Pada mulanya, saya target di semenanjung sahaja... Kalau lagi bagus dapat UITM, Merbok Kedah...al maklumlah jarak rumah saya dengan U itu hanya 15minit shja. Sekalinya dapat UMS Sabah.. O__O... Putih mata, kejang dan berbuih mulut saya(lebih2 pula)...Apa lagi timbul awan mendung di atas kepala mak ayah saya..hurmm,, redha je la...

Saya datang ke sabah pada 1/9/2014 seorang diri pada waktu malam... Mujurlah ada kakak dan abang senior yang baik tolong uruskan segalanya...Alhamduillah, terima kasih sgt2...Di sinilah bermula kehidupan sebagai mahasiswi dan seorang insan yang ingin berdikari dalam mencari ilmu...Perhh, poyo punya ayat!!...

Di sini saya berkenalan dengan ramai orang, especially my best friends.. they always make me happy...good friends are like stars... I don't always see them, but i know they're always be there...Kalau nak mention setiap nama nanti sampai malam tak habis menaip jadi apa yang saya boleh taip ialah sahabat saya yang bermula di tepi jalan ^__^, roommate, coursemate, sahabat pejuangan dalam silat dan taekwondo dan lain2....

Selama 5 bulan lebih saya disini tanpa pulang semenanjung... Saya tak kesah tapi yang saya rasa sedih sangat apabila dua kali study week saya mendapat berita kehilangan orang yang tersayang.. Study week pertama, kematian pak cik dan study week yang kedua iaitu baru - baru ini, kematian datuk saudara saya.. orang yang betul - betul saya sayangi... Hanya sampaikan doa dari jauh yang saya mampu....

 Banyak betul cabaran dan dugaan saya disini... Banyak ketawa dan tangisan selama saya disini..  Tapi saya tak kesah sebab saya tahu semua itu akan mengajar saya supaya lebih kuat, tabah dan matang...Setiap tangisan akan dibayar dengan senyuman.. Just take it positif and don't make it serious problem...I am strong becouse i know my weaknesses... Don't rely on anyone but myself... I gonna make the rest of my life, the best of my life..

Hanya ini coretan 2014 yang simple sahaja...Dan sekarang saya berada dalam aura final exam... So, doakan yang terbaik ya...Tak sabar nak balik.. insyaallah, bye Assalamualaikum..Anyong..hehe...>.<

Comments

Popular Posts