APA TUGAS DROPSHIP?


Assalamualaikum dan salam semua..

hari ni fasya nak terangkan apa tugas sebagai dropship? sebab ramai sangat yang whatsap fasya tanya Dropship tu kena buat kerja apa ye? terpaksa fasya copy paste je mesej sebelumnya...

nak pendekkan kuliah kali ini, fasya nak kenalkan konsep dropship.. Apa itu dropship???? ramai yang wassap fasya tanya apa itu, dropship? dropship atau perniagaan berwakil ini bermaksud seseorang yang telah didaftarkan dibawah sesebuah perniagaan besar dan menjadi orang tengah untuk menjual produk syarikat tersebut. Daripada setiap item atau hasil yang dijual akan mendapat untung bersih tanpa menjaga atau memansarkan produk.


*APA TUGAS DROPSHIP LMG LENS*
1. Kenali produk LMG LENS terlebih dahulu. (contact lens, lens case, multi purpose solution)
2. Mengetahui terlebih dahulu harga dropship yang ditawarkan. Tetapkan harga jualan anda. (up harga sendiri mengikut kehendak anda)
3. Mengetahui maklumat lanjut tentang postage, maklumat pembayaran, gambar produk, dll
4. Letakkan strategi pemansaran. PEMANSARAN ADALAH KUNCI KEJAYAAN DROPSHIP.
5. Tetapkan jenama, atau nama perniagaan anda.
6. Jalankan pemansaran anda melalui jualan langsung dan secara tidak langsung.
7. Sebarkan perniagaan anda melalui media sosial (instagram, fb, fb page, carousell, mudah.com,blogspot, whatsapp, shopee, youtube dll)
8. Kukuhkan pemansaran anda.
9. Jika ada customer bertanya tentang produk, jangan sesekali hanya sekadar mnjawab apa yang disoal tapi MENYELESAIKAN MASALAH ATAU PERSOALAN CUSTOMER dengan memberi maklumat lebih lanjut. Kepercayaan terhadap customer dengan anda akan kukuh.

Comments

Popular Posts