𝗕𝗔𝗛𝗔𝗚𝗜𝗔𝗡 𝟭: 𝗥𝗔𝗛𝗦𝗜𝗔 𝗗𝗜 𝗦𝗘𝗕𝗔𝗟𝗜𝗞 𝗜𝗡𝗦𝗧𝗔𝗚𝗥𝗔𝗠

𝑨𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎𝒖𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎.. 𝑲𝒂𝒍𝒊 𝒏𝒊 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒏𝒂𝒌 𝒂𝒋𝒂𝒓 𝒎𝒂𝒄𝒂𝒎 𝒎𝒂𝒏𝒂 𝒏𝒂𝒌 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒔𝒂𝒍𝒆 𝒅𝒊 𝒊𝒏𝒔𝒕𝒂𝒈𝒓𝒂𝒎... 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒂𝒋𝒂𝒓 𝒔𝒊𝒌𝒊𝒕2 𝒅𝒖𝒍𝒖... 𝑨𝒑𝒂𝒑𝒖𝒏 𝒇𝒐𝒍𝒍𝒐𝒘 𝒖𝒑 𝒐𝒌𝒂𝒚... 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒍𝒊𝒌𝒆 𝒅𝒂𝒏 𝒔𝒉𝒂𝒓𝒆...

𝐋𝐄𝐓𝐎𝐏𝐊𝐀𝐍 𝐉𝐔𝐀𝐋𝐀𝐍 𝐃𝐈 𝐈𝐍𝐒𝐓𝐀𝐆𝐑𝐀𝐌 (𝐑𝐀𝐇𝐒𝐈𝐀 𝐓𝐈𝐍𝐆𝐊𝐀𝐓𝐊𝐀𝐍 𝐅𝐎𝐋𝐋𝐎𝐖𝐄𝐑𝐒 & 𝐉𝐔𝐀𝐋𝐀𝐍, 𝐓𝐀𝐍𝐏𝐀 𝐊𝐎𝐒)

𝗕𝗔𝗛𝗔𝗚𝗜𝗔𝗡 𝟭: 𝗥𝗔𝗛𝗦𝗜𝗔 𝗗𝗜 𝗦𝗘𝗕𝗔𝗟𝗜𝗞 𝗜𝗡𝗦𝗧𝗔𝗚𝗥𝗔𝗠

𝐴𝑃𝐴 𝐼𝑇𝑈 𝐼𝑁𝑆𝑇𝐴𝐺𝑅𝐴𝑀?

Instagram merupakan sebuah 𝐩𝐞𝐫𝐤𝐡𝐢𝐝𝐦𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐤𝐨𝐧𝐠𝐬𝐢𝐚𝐧 𝐟𝐨𝐭𝐨 dan 𝐫𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐢𝐚𝐧 𝐬𝐨𝐬𝐢𝐚𝐥 secara dalam talian yang membolehkan penggunanya mengambil gambar, meletakkan penapis digital dan menyebarkannya ke dalam pelbagai bentuk perkhidmatan rangkaian sosial termasuklah laman yang mendahuluinya seperti Facebook atau Twitter. Ciri perbezaan yang terdapat di dalamnya adalah seperti 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐮𝐩𝐥𝐨𝐚𝐝 𝐟𝐨𝐭𝐨 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐛𝐞𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐬𝐞𝐠𝐢 yang kelihatan sama dengan 𝐊𝐨𝐝𝐚𝐤 𝐈𝐧𝐬𝐭𝐚𝐦𝐚𝐭𝐢𝐜 𝐝𝐚𝐧 𝐢𝐦𝐞𝐣 𝐏𝐨𝐥𝐚𝐫𝐨𝐢𝐝 yang mempunyai beza jelas sebanyak 𝐧𝐢𝐬𝐛𝐚𝐡 𝐛𝐢𝐝𝐚𝐧𝐠 𝟒:𝟑 dan selalunya digunakan oleh peranti kamera mudah alih.

Ramai peniaga online menyatakan berniaga di instagram 𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐮𝐧𝐭𝐮𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 . Namun berapa ramai peniaga yang pandai dan tahu strategy sebenarnya berniaga di instagram? Akibatnya 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐝𝐢 𝐛𝐥𝐨𝐤 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐝𝐚𝐢 𝐩𝐚𝐧𝐝𝐚𝐢 𝐤𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐝𝐢 𝐩𝐨𝐬𝐭 𝐚𝐫𝐭𝐢𝐬 “jom visit my ig” , “saya jual …” dan sebagainya Jadi harini, saya bagaimana peniaga online mengaut keuntungan hanya menggunakan instagram!

Saya Yakin dan percaya,dengan izin Allah jika Tuan/Puan praktikkan apa yang saya Kongsikan Tuan/Puan akan dapat lihat perubahan followers semakin meningkat dan dapat dengar orang bercakap cakap mengenai instagram tuan/puan dan yang paling best tuan /puan dapat rasa betapa bestnya apabila berlaku peningkatan dalam sales ! Tanpa melengahkan masa, sudahkah tuan /puan bersedia?

Sebelum Cik Puan/Tuan ke step seterusnya,𝐩𝐞𝐦𝐢𝐥𝐢𝐡𝐚𝐧 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐢𝐧𝐠. Cik Puan/Tuan mahu gunakan instagram 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐠𝐚𝐢 𝐛𝐫𝐚𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠 atau jual produk semata mata. Seandainya Branding pilihan Cik Puan/tuan, nama ig haruslah senang diingat. ada yang cakap, saya dropship mana boleh brandingkan produk saya. 𝐒𝐈𝐋𝐀𝐏 𝐁𝐄𝐑𝐅𝐈𝐊𝐈𝐑𝐀𝐍 𝐁𝐄𝐆𝐈𝐓𝐔! Jangan malu brandkan perniagaan anda walaupun dropship. Contoh;
1. Jual Contact lens= @lmglensmalaysiahq
2. Jual Kasut= @kasutcantikbergaya

Contoh Instagram yang popular 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐥𝐢𝐤𝐢 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐞𝐧𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐝𝐢𝐜𝐚𝐫𝐢.. 𝐅𝐨𝐥𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫𝐬 𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡 dan ingat. Instagram yang memiliki nama sebegini tidak akan ada duplicate seperti FB PROFILE. Maksud saya, kalau di fb kita search siti amirah akan keluar ramai siti amirah. Tetapi kalau di Ig ,apabila sudah ada pemilik akaun nama siti_amirah..tidak akan ada akaun yang sama melainkah sitiamirah (tiada tanda “_” )

Jika Cik Puan /Tuan pilih untuk menjual semata mata boleh gunakan nama seperti:-
hilangbaubadan_24jam
serundingdagingsedap

Kebiasaan ig seperti ini,bila followers 𝐭𝐞𝐧𝐠𝐨𝐤 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐩𝐮𝐧 𝐝𝐚𝐡 𝐭𝐚𝐮 𝐚𝐩𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐝𝐮𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐧𝐚𝐤 𝐝𝐢𝐣𝐮𝐚𝐥. Untuk pengetahuan Cik Puan/Tuan, Nama ig boleh ditukar sekiranya nama itu belum dimiliki oleh sesiapa, tetapi cadangan saya apabila 𝐟𝐨𝐥𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫𝐬 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐤𝐞𝐧𝐚𝐥 𝐝𝐚𝐧 𝐢𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐢𝐠 𝐜𝐢𝐤 𝐩𝐮𝐚𝐧/𝐭𝐮𝐚𝐧 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡 𝐛𝐚𝐢𝐤 𝐤𝐞𝐤𝐚𝐥𝐤𝐚𝐧. Dan dari segi pemerhatian saya , brand brand yang famous, 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦, 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐟𝐚𝐜𝐞𝐛𝐨𝐨𝐤 𝐬𝐞𝐫𝐭𝐚 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐰𝐞𝐛𝐬𝐢𝐭𝐞 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐢𝐧𝐢 𝐭𝐮𝐣𝐮𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐝𝐚𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐥𝐚𝐧𝐠𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐝𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐧𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐜𝐚𝐫𝐢 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐥𝐮𝐢 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐨𝐬𝐢𝐚𝐥.






Jika Tuan Puan memilih untuk 𝐟𝐨𝐤𝐮𝐬 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐭𝐮 𝐩𝐫𝐨𝐝𝐮𝐤 seperti ahli team saya, saya sarankan fokus pada 𝐩𝐨𝐬𝐭 𝐭𝐞𝐬𝐭𝐢𝐦𝐨𝐧𝐢 dan 𝐠𝐚𝐦𝐛𝐚𝐫 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐨𝐬𝐢 dan 𝐠𝐚𝐦𝐛𝐚𝐫 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐫𝐞𝐩𝐨𝐬𝐭.
(Contoh Kata kata hikmah di post kerana tidak asyik hard selling dan beri potensi untuk followers repost.)

𝐆𝐚𝐦𝐛𝐚𝐫 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐮𝐬𝐮𝐧 𝐫𝐚𝐩𝐢 memudahkan followers yang melawat profile kita 𝐟𝐚𝐡𝐚𝐦 𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢 𝐣𝐮𝐚𝐥 dan terus melihat testimoni dan akan terus contact di no telefon yang Disediakan. Testimoni saya sarankan 𝐟𝐨𝐤𝐮𝐬 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐤𝐚𝐭𝐚𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐍𝐚𝐤 𝐟𝐨𝐥𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫𝐬 𝐛𝐚𝐜𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐢𝐤 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐛𝐞𝐥𝐢



Sekian, Terima Kasih...𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒍𝒊𝒌𝒆 𝒅𝒂𝒏 𝒔𝒉𝒂𝒓𝒆...

Comments

Popular Posts